14 November 2016

Committees

[Conference themes]

[Call for papers]

Organising Committee

Xavier HASCHER

(Professor, Université de Strasbourg; member of GREAM and ACCRA, member of SFAM)

 

Nathalie HÉROLD

(Researcher, Université de Strasbourg; member of GREAM and ACCRA, member of SFAM)

 

Pierre COUPRIE

(Lecturer, Université Paris-Sorbonne; member of IReMus, member of SFAM)

 

Jean-Marc CHOUVEL

(Professor, Université Paris-Sorbonne; member of IReMus, member of SFAM)

Programme Committee

Jean-Pierre BARTOLI

(Université Paris-Sorbonne, Paris)

 

William DRABKIN

(University of Southampton, Southampton)

 

Catello GALLOTTI

(Conservatorio di Musica Giuseppe Martucci, Salerno)

Julia KURSELL

(Universiteit van Amsterdam, Amsterdam)

 

Gesine SCHRÖDER

(Universität für Musik und darstellende Kunst Wien, Vienna)

 

Konstantin ZENKIN

(Moscow P. I. Tchaikovsky Conservatory, Moscow)

European Advisory Board

Jean-Michel BARDEZ

(SFAM, France)

 

Rossana DALMONTE

(GATM, Italy)

 

Julian HORTON

(SMA, United Kingdom)

 

Ildar KHANNANOV

(OTM, Russia)

John KOSLOVSKY

(VvM, Pays-Bas)

 

Nicolas MEEÙS

(SBAM, Belgique)

 

Birger PETERSEN

(GMTH, Allemagne)

 

Slawomira ŻERAŃSKA-KOMINEK

(PTAM, Pologne)

Scientific Advisory Board

Claude ABROMONT

(Conservatoire national supérieur de musique et de danse de Paris, France)

 

Anna Rita ADDESSI

(Università di Bologna, Italie)

 

Moreno ANDREATTA

(CNRS, France)

 

Oana ANDREICA

(Académie musicale “Gheorghe Dima” de Cluj-Napoca, Roumanie)

 

Mondher AYARI

(Université de Strasbourg, France)

Mario BARONI

(Università di Bologna, Italie)

 

Amanda BAYLEY

(Bath Spa University, Royaume-Uni)

 

Barbara BLEIJ

(Conservatorium van Amsterdam, Pays-Bas)

 

Beata BOLESLAWSKA-LEWANDOWSKA

(Institute of Art, Polish Academy of Sciences, Pologne)

 

Gianmario BORIO

(Università degli studi di Pavia, Italie)

 

Bruno BOSSIS

(Université Rennes 2, France)

 

Muriel BOULAN

(Université Paris-Sorbonne, France)

 

David BURN

(Katholieke Universiteit Leuven, Belgique)

Antonio CASCELLI

(Maynooth University, Irlande)

 

Alessandro CECCHI

(Università di Pisa, Italie)

 

Anne-Emmanuelle CEULEMANS

(Université catholique de Louvain, Musée des instruments de musique de Bruxelles, Belgique)

 

Martin CLAYTON

(Durham University, Royaume-Uni)

 

Mark DELAERE

(Katholieke Universiteit Leuven, Belgique)

 

François DELALANDE

(INA-GRM, France)

 

Jean-Pierre DELEUZE

(Conservatoire royal de Mons, Belgique)

 

Nicolas DONIN

(IRCAM, France)

 

Stephen DOWNES

(Royal Holloway, University of London, Royaume-Uni)

 

Jan EZENDAM

(Conservatorium Maastricht, Pays-Bas)

 

Franco FABBRI

(Conservatorio « Arrigo Boito » di Parma, Italie)

 

Folker FROEBE

(Hochschule für Musik und Theater München, Allemagne)

 

Malgorzata GAMRAT

(University of Warsaw, Pologne)

 

Philippe GANTCHOULA

cole normale de musique de Paris, France)

 

Philippe GONIN

(Université de Bourgogne, France)

 

Daniel GRIMLEY

(University of Oxford, Royaume-Uni)

 

Richard HERMANN

(University of New Mexico, États-Unis)

 

Ludwig HOLTMEIER

(Hochschule für Musik Freiburg, Albert-Ludwigs Universität, Allemagne)

 

Justyna HUMIĘCKA-JAKUBOWSKA

(Adam Mickiewicz University in Poznań, Pologne)

 

Steven JAN

(University of Huddersfield, Royaume-Uni)

 

Martin KALTENECKER

(Université Paris-Diderot, France)

 

Marina KARASEVA

(Moscow Tchaikovsky Conservatory, Russie)

 

Valentina KHOLOPOVA

(Moscow Tchaikovsky Conservatory, Russie)

 

Philippe LALITTE

(Université de Bourgogne, France)

Iwona LINDSTEDT

(University of Warsaw, Pologne)

 

Shay LOYA

(City University, London, Royaume-Uni)

 

Ignazio MACCHIARELLA

(Università degli studi di Cagliari, Italie)

 

François MADURELL

(Université Paris-Sorbonne, France)

 

Teresa MALECKA

(Academy of Music in Kraków, Pologne)

 

Mikhail MALT

(IRCAM, France)

 

Marco MANGANI

(Università degli studi di Ferrara, Italie)

 

José Oliveira MARTINS

(Portuguese Catholic University, Porto, Portugal)

 

Marie-Noëlle MASSON

(Université Rennes 2, France)

 

Nathalie MEIDHOF

(Hochschule für Musik Freiburg, Allemagne)

 

Allan MOORE

(University of Surrey, Royaume-Uni)

 

Markus NEUWIRTH

(Katholieke Universiteit Leuven, Belgique)

 

Thomas NOLL

(Escola superior de màºsica de Catalunya, Espagne)

 

Susanna PASTICCI

(Università degli studi di Cassino, Italie)

 

François PICARD

(Université Paris-Sorbonne, France)

 

Michael POLTH

(Hochschule für Musik und darstellende Kunst Mannheim, Allemagne)

 

Egidio POZZI

(Università della Calabria, Italie)

 

Nicholas REYLAND

(Keele University, Royaume-Uni)

 

Matthew RILEY

(University of Birmingham, Royaume-Uni)

 

Stefan ROHRINGER

(Hochschule für Musik und Theater München, Allemagne)

 

Giorgio SANGUINETTI

(Università degli studi di Roma « Tor Vergata », Italie)

 

Ewa SCHREIBER

(Adam Mickiewicz University in Poznań, Pologne)

 

Michiel SCHUIJER

(Conservatorium van Amsterdam, Pays-Bas)

 

Hugues SERESS

(Centre d’Études Supérieures de Musique et de Danse de Poitiers, France)

 

Daniel SHUTKO

(St. Petersburg N. A. Rimsky-Korsakov Conservatory, Russie)

 

Renata SKUPIN

(Stanislaw Moniuszko Music Academy in Gdansk, Pologne)

 

Kenneth SMITH

(University of Liverpool, Royaume-Uni)

 

Michael SPITZER

(University of Liverpool, Royaume-Uni)

 

Irina SUSIDKO

(Gnessins Music Academy of Russia, Russie)

 

Iwona SWIDNICKA

(Fryderyk Chopin University of Music, Pologne)

 

Johannella TAFURI

(Conservatorio di Musica « Giovan Battista Martini », Bologna, Italie)

 

Benedict TAYLOR

(University of Edinburgh, Royaume-Uni)

 

Elena TOKUN

(Moscow P. I. Tchaikovsky Conservatory, Russie)

 

Christian UTZ

(Kunstuniversität Graz, Autriche)

 

Ed VENN

(University of Leeds, Royaume-Uni)

 

Alastair WILLIAMS

(Keele University, Royaume-Uni)

 

Laurence WUIDAR

(Université de Genève, Suisse)